Jeżeli zadałeś sobie to pytanie, to już jesteś daleko w przodzie przed większością. Szacun. Wiesz więc, że logo marki to znak zastrzeżony, z którego nie należy dowolnie korzystać, a tym bardziej dokonywać jego modyfikacji na potrzeby własnych projektów. Zaryzykuję stwierdzenie, że dla większości jest to prawda znana. Jednak przez powszechność wykorzystywania profili społecznościowych przez globalne marki, jak i lokalne biznesy, logo Facebooka czy Instagrama rzadko kiedy publikowane jest we właściwy, określony przez system identyfikacji, sposób.
Wyobraź sobie sytuację, w której ktoś z logo Twojej firmy robi coś takiego? A tu dodam kolor, a tu gradient, a może kwadrat, może bez…
Mimo że zainwestowałeś w profesjonalny projekt, udostępniasz manual i zasoby do pobrania na swojej stronie i dbasz o to, aby zachować spójność swojej komunikacji wizualnej, ktoś postanawia opublikować Twoje logo w wersji z innym kolorem i proporcją. Co więcej, bierze hajs za pobranie takiego „ projektu”. Praktyka delikatnie mówiąc, nielegalna.
A przecież, nie trzeba długo szukać, żeby na stronie Facebooka znaleźć kilka cennych informacji z pierwszej ręki.
Zawsze korzystaj z tej właśnie wersji, gdy prezentujesz aplikację Facebooka w swojej pracy.
Co więcej na stronie z zasobami marki znajdujemy również dokładnie opisane i zobrazowane do’s & don’ts. Wystarczy się zapoznać, aby nie mieć wątpliwości, w jaki sposób i jaka wersja logo FB powinna być zaimplementowana na naszej stronie.

Należy pamietać, że znakiem zastrzeżonym przez Facebooka jest nie tylko logo, nazwa czy znak skrócony, ale też symbol „like”. Wszystkie te materiały, wraz z krótkimi manualami w PDFie dostępne są do pobrania tu: https://www.facebook.com/brand/resources/facebookapp/logo/
Na samym końcu Facebook poucza nas o odpowiedzialności, jaką ponosimy za niewłaściwe wykorzystanie znaków towarowych. A czy ktoś chciałby iść na wojnę z Facebookiem?

Facebook przeznacza znaczące zasoby na rozwój i ochronę własności intelektualnej. Poza dążeniem do zarejestrowania posiadanych znaków towarowych i logo na świecie Facebook egzekwuje swoje prawa wobec osób nieprawidłowo wykorzystujących jego znaki towarowe.
Znaki towarowe Facebooka – w tym znak słowny Facebook, logo „f”, przycisk Lubię to!, ikona kciuka, logo Facebook Live, logo Find Us On, logo Facebook Watch oraz logo Messengera – są własnością Facebooka i mogą być wykorzystywane wyłącznie w sposób opisany w niniejszych wytycznych lub za zezwoleniem Facebooka.
Z ciekawości sprawdzam, kto z globalnych brandów, stosuje się do Do’sów Fejsa. Zacznijmy od… Coca-Coli! Ups..

To może Toyota? Też nie…

Nivea? Nope. złe ikony, złe kolory, wersja starego logo Instagrama.

Może Wam uda się znaleźć markę, która posługuje się ikonami Facebooka czy Instagrama pobranymi z ich własnych zasobów? Całkowicie przecież za darmo 😉
o tu, tu https://www.facebook.com/brand/resources
